Fönster på Nätet ??

ADMIN
Administrator
This post was updated on .

Admin

Re: Fönster på Nätet ??

Johnny N
Vi har köpt i förra veckan i en fönsterbutik på nätet , lade förskott på 50% . Vi pratade med säljaren flera gånger innan vi lade ordern o än sålänge verkar det bra :P
Får fönstren om tre veckor - får återkomma igen då !

Re: Fönster på Nätet ??

Dennis
Ja samma här, vi inväntar också våra nya fönster :). Beställde till hela villan och Europafönster kunde rekommendera ett företag ( Excellent montage ) för själva installationen. Vi har redan haft genomgång med företaget och allt verkar vara i sin ordning.

Återkommer med bilder och referenser när jobbet är klart.

Re: Fönster på Nätet ??

Erden
Det är inte bara vilka profiler som erbjuds man måste ta hänsyn till när man bestämmer vilken levarantör man ska välja. Det är också viktigt hur långt denne finns på marknaden, om de maskiner som används är moderna, om de glas, fönsterbeslag, armering som levarantören använder sig av kommer från välrenommerade företag samt om varor brukar levereras i tid. Om ni tänker först importera och sen sälja fönster i Sverige som grosshandlare så rekommenderar jag Venska från Polen. Företaget exporterar Drutexfönstren som är av hög klass.

Re: Fönster på Nätet ??

Charles
Att sälja  byggmaterial  är helt  ok men det är nödvändigt att samarbeta med pålitliga leverantörer. Det går i första hand om leveranstid. Jag har bara en gång importerat via Venska från Gdansk. Då köpte jag garageportar och var jättenöjd över leveranstiden.  De andra som jag haft att göra med var verkligen  opålitliga  och på grund av detta har mina egna kunder fått vänta på de beställda varorna många gånger.  Det är alltså  bättre att testa levarantören först och inte låta priserna spela största rollen.

Re: Fönster på Nätet ??

pcv drutex
Det behövs inte att skriva mycket om Venska från Gdansk. Sedan 2009 har jag samarbetat med över 20 leverantörer från Polen, Tjeckien och Ungern men det är bara Venska som jobbar enligt våra standarder. Då jag en gång beställde fönster från Budapest väntade jag i 2 månader tills leveransen var framme. Fönster från Venska kommer fram inom 14 dagar och levererade varor stämmer alltid överens med mina