Hur mycket kostade ert helbyte av fönster ?

Hur mycket kostade ert helbyte av fönster ?

ADMIN
Administrator
Admin

Re: Hur mycket kostade ert helbyte av fönster ?

Malmöbo som bytt till nytt
Halloj i forumet. Ganska lugnt här ?
Kompositfönster köpte vi iaf med montage isatt o klart för ca 6500 kr per enhet monterat o klart av en malmöfirma/montör

13 fönster ink 1 altandörr köpte vi . Vi e nöjda med det. Nån annan som har nåt att dela med sig ?
Ganska standard storlekar..

Re: Hur mycket kostade ert helbyte av fönster ?

Fabian
Det behövs inte att skriva mycket om Venska från Gdansk. Sedan 2009 har jag samarbetat med över 20 leverantörer från Polen, Tjeckien och Ungern men det är bara Venska som jobbar enligt våra standarder. Då jag en gång beställde fönster från Budapest väntade jag i 2 månader tills leveransen var framme. Fönster från Venska kommer fram inom 14 dagar och levererade varor stämmer alltid överens med mina beställningar.

Re: Hur mycket kostade ert helbyte av fönster ?

Fabian
Det går nästan alltid att tjäna pengar men det behövs att villa göra något åt de problem som dyker upp i ens företag. Då vi var tvungna att börja om i en helt annan bransch satte vi igång med att sälja fönster och dörrar. Vi samarbetar med några företag från Polen och Litauen. När det gäller fönster så rekommenderar jag Venska och Pols-skona om man vill köpa dörrar. Företagen är båda värda att rekommendera. Det går bra att gå in på detaljer, leverans alltid i tid, mycket bra priser.

Re: Hur mycket kostade ert helbyte av fönster ?

Erden
Vi har samarbetat med några företag vid import av fönster och det är inte bara en levarantör som vi köper fönster ifrån. Det är företaget Venska från Polen som är värt uppmärksamhet. De är en perfekt affärspartner, pratar svenska och engelska, leverans är alltid i tid. Företaget är värt uppmärksamhet om man vill sova lugnt. Det är Drutex fönster som de exporterar. Drutex är den största fönsterproducenten i Europa.

Re: Hur mycket kostade ert helbyte av fönster ?

Charles
Att sälja  byggmaterial  är helt  ok men det är nödvändigt att samarbeta med pålitliga leverantörer. Det går i första hand om leveranstid. Jag har bara en gång importerat via Venska från Gdansk. Då köpte jag garageportar och var jättenöjd över leveranstiden.  De andra som jag haft att göra med var verkligen  opålitliga  och på grund av detta har mina egna kunder fått vänta på de beställda varorna många gånger.  Det är alltså  bättre att testa levarantören först och inte låta priserna spela största rollen.

Re: Hur mycket kostade ert helbyte av fönster ?

pcw windows poland
När det gäller idéer för en egen verksamhet så inget är 100% säkert. Mycket beror på många faktorer, särskilt på en själv. Det behövs att vara redo att jobba hårt, till och med  slita ut sig.  Det är också mycket viktigt med en bra affärspartner. När det gäller fönster, persienner och rullgardiner importerar jag dem i samarbete med Venska från Gdansk. Jag har verkligen tur att jobba med detta företag för jag är mycket nöjd.